Prodejna Uhříněves - otevřeno!

Více informací

Krůtí maso je zdravé

Odborníci na výživu řadí krůtí maso mezi 14 superpotravin. Těmi dalšími superpotravinami jsou rajčata, brokolice, borůvky, čaj, luštěniny, oves, dýně, jogurt, vlašské ořechy, špenát, losos, sója a pomeranče. Říká se, že jsou nejlepší prevencí proti civilizačním chorobám a pomáhají i prodloužit lidský život.

Krůtí maso má minimální obsah tuků a ve srovnání s jinými masy mnohem vyšší obsah bílkovin, které potřebujeme pro obnovu a správné fungování buněk. Je tedy z hlediska zdraví velice kvalitním a zároveň lehce stravitelným masem…

Základní vlastnosti krůtího masa:

  1. Krůtí maso má nejnižší obsah tuku (i z drůbeže):
    • je snadno stravitelné
    • nepodporuje usazování cholesterolu v cévách
    • vhodné pro osoby s cévními a srdečními problémy
  2. Díky vysokému obsahu zinku (150g masa - denní dávka zinku) má blahodárný vliv:
    • na fyzický vývoj dospívajících
    • na imunitní systém
    • na potenci
  3. Krůtí maso obsahuje vitamín B 12 a jeho blahodárný účinek:
    • zabraňuje chudokrevnosti
    • podporuje nervový systém.
  4. Krůtí maso je investice pro vlastní zdraví:
    • pravidelnou konzumací prodlužujete život sobě i svým blízkým
  5. Krůtí maso obsahuje aminokyselinu tryptophan:
    • snižuje deprese
    • odstraňuje nespavost
    • pomáhá s abstinenčními příznaky při odvykání kouřeni

Krůtí maso je vynikající surovinou pro přípravu nejrůznějších pokrmů a ve srovnání s ostatní drůbeží má krůta:

  1. vyšší podíl bílkovin ve svalovině - (prsní svalovina obsahuje téměř 25% bílkovin, stehno více než 21%)
  2. nižší obsah tuků v krůtím mase - (100 gramů krůtího masa obsahuje asi 4 gramy tuku, zatímco 100 g vepřové kýty 14 gramů a pečeně 22 gramů tuku).

Krůtí tuk má také výhodnější složení než tuk z vepřového nebo hovězího masa. Obsahuje více kyseliny linolové, což je jedna z esenciálních nenasycených mastných kyselin, které jsou nezbytné pro udržení dobrého stavu tepen a přispívají ke snížení hladiny cholesterolu v krvi. Dá se tedy bez nadsázky říci, že krůtí maso je zdravé.

Krůtí maso patří mezi největší zdroje kvalitních bílkovin, nutných k obnově buněk lidského těla, je vhodné pro pacienty s velmi přísnými dietami, jakou je například pankreatická. Samozřejmě při této dietě musí být krůtí maso správně upravené. Vyvarujeme se smažení ani nepřipravujeme tučné omáčky.

Krůtí maso také obsahuje důležité vitamíny řady B a také zvýšené množství minerálů jako jsou například železo, vápník, selen a zinek. Zvýšené množství železa podporuje krvetvorbu a fungování červených krvinek. Je cenné například pro sportovce a pro ženy po menstruaci, případně s anemickými potížemi. Vyšší obsah vápníku může být užitečný zase pro ženy v klimakteriu, které ohrožuje řídnutí kostí. Selen a zinek patří mezi minerály důležité v boji proti volným radikálům. Podporují imunitu. Krůtí maso se doporučuje i při jaterní dietě

Krůtí maso se doporučuje především lidem, kteří chtějí předcházet nemocem srdce, mají vysoký cholesterol nebo nechtějí ztloustnout. Tedy kardiakům, pacientům s hypertenzí, diabetikům a lidem s nadbytečnými kily. Ideální je ale také pro malé děti nebo pro pacienty po operaci. Odborníci na výživu s ním zároveň vykrmují sportovce, kosmonauty a všechny, kteří musí podávat velké výkony.

V ČR připadají na osobu ročně jen 2 kg krůtího masa. V Evropě se průměr spotřeby pohybuje kolem 6 kg. Podle odborníků by měl mít člověk na talíři týdně aspoň 150 g krůtího masa. U nás podle průzkumů konzumují krůtí maso hlavně ženy.